שלום במבוי סתום • לישראלים ולפלסטינים נמאס להיכנע

שלמה בן יוסף No Comments on שלום במבוי סתום • לישראלים ולפלסטינים נמאס להיכנע
15:15
30.04.24
ידידיה מאיר No Comments on להמשיך למרות האכזבה: אמא מאיר על היום ש'בין לבין'

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

ירידה משמעותית בנכונות הישראלים והפלסטינים להיענות ללחץ אמריקאי בהנהגת אובמה לקבל את פתרון שתי מדינות לשני עמים, כך עולה מממצאי הסקר החדש שנערך במשותף על ידי פרופסור יפעת מעוז ממכון הרי ס. טרומן לקידום השלום והמחלקה לתקשורת באוניברסיטה העברית בירושלים ופרופסור חליל שיקאקי מהמרכז הפלסטיני למדיניות ולחקר דעת קהל ברמאללה (PSR). הסקר המשותף נערך בתמיכת קרן אדנאואר בירושלים וברמאללה. יחד עם זאת, מהסקר עולה כי למרות הירידה בנכונות של הישראלים והפלסטינים להיכנע ללחצים אמריקאים, עדיין קיים רוב בשני הצדדים התומך בפתרון של הקמת מדינה פלסטינית לצד מדינת ישראל.

מהסקר עולה כי רק 41% מהישראלים סבורים כי על ישראל לקבל את פתרון שתי מדינות לשני עמים במידה ויהיה לחץ מצד ארה"ב לקבלו, ירידה משמעותית בהשוואה לראשית כהונתו של אובמה, אז 52% מהציבור הישראלי חשבו כי ישראל צריכה להיענות ללחץ אמריקאי בסוגיה זו. על פי הסקר הנוכחי, 43% סבורים כי על ישראל לדחות את פתרון שתי מדינות לשני עמים גם במידה ויהיה לחץ מצד ארה"ב לקבלו. גם בקרב הציבור הפלסטיני ניכרת ירידה, בהשוואה לסקרים קודמים, בנכונות הפלסטינים להיענות ללחץ אמריקאי לקבלת הסדר שלום המבוסס על פתרון שתי מדינות לשני עמים – רק 36% בהשוואה ל-47% בראשית כהונתו של אובמה.

עם זאת, חשוב להדגיש כי אחוז התומכים בפתרון שתי המדינות לשני עמים נותר יציב וגבוה בשני הצדדים- 63% מקרב הישראלים ו-53% מקרב הפלסטינים.

עוד עולה מהסקר כי על רקע המעורבות האמריקאית הנמשכת בניסיון לפתור את הסכסוך, 39% מקרב הישראלים חושבים שמעורבות זו תצליח ו- 29% מקרב הישראלים חושבים שהיא תיכשל. בהשוואה לראשית כהונתו של אובמה, ישנה ירידה קלה באופטימיות בקרב הישראלים לגבי מידת הצלחתה של המעורבות האמריקאית בהובלת אובמה, דאז 42% סברו כי מעורבות כזו תצליח, בעוד 30% חשבו שהיא תכשל. יחד עם זאת, בהשוואה לסקרים קודמים, ניכרת עלייה בשיעור הישראלים הסבורים שלארה"ב, בהנהגת אובמה, מדיניות פרו-ישראלית או מאוזנת לשני הצדדים.

המדגם הישראלי כלל 601 מרואיינים שרואיינו בראיונות טלפוניים בעברית, ערבית ורוסית בין ה-12 ל- 21 בדצמבר 2013 , וגודל טעות הדגימה הוא 4.5%. המדגם הפלסטיני מייצג את תושבי הגדה רצועת עזה ומזרח ירושלים וכלל 1270 מרואיינים מגיל 18 ומעלה שרואיינו ב-127 מקומות בגדה וברצועת עזה, בראיונות פנים אל פנים. גודל טעות הדגימה הוא 3%. הראיונות נערכו בין ה-13 ל-16 בדצמבר 2013.



0 תגובות